Тема
:Усі професії потрібні,усі професії важливі.
Мета
:розширити знання учнів про професії;виховувати
повагу до людей різних професій,шанобливе ставлення до праці;розвивати почуття
відповідальності.
Хід заняття:
Хід заняття:
I. Організаційна
частина.
-Доброго дня!
-Мене звати Василина Василівна.Сьогодні я проведу у вас виховне заняття.
-Мене звати Василина Василівна.Сьогодні я проведу у вас виховне заняття.
II. Основна частина.
1.Оголошення
теми заняття.Розпровідь про професії.
- Діточки ,а хто ви є,яка ваша професія
на даний час?(школярі)
- Отже ,ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки?(вчитися
,не пропускати уроки)
-Із раннього дитинства відколи ви себе
пам’ятаєте,вам доводилось спостерігати, як
працюють ваші батьки ,дідусі й бабусі. Щоденно ходять на роботу, пораються по
господарству,забезпечують родину,усьому дають лад ,піклуються про ближніх – і
так увесь рік .Адже кожна людина ,якщо
вона не хвора, повинна
працювати – це знають навіть малята!
Колись давно ,все було простіше – діти вчились у батьків ,допомагаючи їм,а потім продовжували їхню справу. Тепер ,у наш час ,все стало набагато складніше ,але й набагато цікавіше – ви можете обрати собі будь-яку професію, до якої душа лежить ,а далі тільки від вас залежить ,як ви будете навчатись і якими ви будете спеціалістами.
-Діти ,а чи замислювались ви коли –небудь над тим,скільки людей працюють ,щоб ви були нагодовані ,одягнені ,взуті ,щоб у ваших сумках були книжки і зошити,щоб ви могли сидіти біля радіо чи телевізора і слухати музику?
Якщо б ви задумались порахувати всіх цих людей ,то мабудь до вечора не порахували б.
Колись давно ,все було простіше – діти вчились у батьків ,допомагаючи їм,а потім продовжували їхню справу. Тепер ,у наш час ,все стало набагато складніше ,але й набагато цікавіше – ви можете обрати собі будь-яку професію, до якої душа лежить ,а далі тільки від вас залежить ,як ви будете навчатись і якими ви будете спеціалістами.
-Діти ,а чи замислювались ви коли –небудь над тим,скільки людей працюють ,щоб ви були нагодовані ,одягнені ,взуті ,щоб у ваших сумках були книжки і зошити,щоб ви могли сидіти біля радіо чи телевізора і слухати музику?
Якщо б ви задумались порахувати всіх цих людей ,то мабудь до вечора не порахували б.
-А які професії є у вашій школі?(вчитель
,медсестра,охоронець,прибиральниця).
-Отже,діти,сьогодні ми з вами поговоримо про професії,а наша тема звучить так «Усі професії потрібні,усі професії важливі».
-Отже,діти,сьогодні ми з вами поговоримо про професії,а наша тема звучить так «Усі професії потрібні,усі професії важливі».
-Послухайте оповідання ,яке називається
«Яка ж професія найкраща?»
Хто потрібніший і найважливіший
,сперечалися діти,яка професія?
-Звичайно ,лікар ,сказав один.Я увесь минулий рік хворів та хворів ,ангіна та ангіна ,а лікар вирізав мені мигдалики.І от я тепер, завжди здоровий.
-Ні ,сказав інший,найпотрібніший - учитель .Він нас навчає і читати і писати.
- А от і не вчителі.Найважливіші пожежники!- гарячкував третій. Мешканці бігають ,метушаться,нічого неможутьзробити.А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
Хто кричить : найважливіші льотчики.З усіх боківчути:продавець,
комбайнер,водолаз!Словом ,сперечались ,аж захрипли ,але так нічого не вирішили .
-Звичайно ,лікар ,сказав один.Я увесь минулий рік хворів та хворів ,ангіна та ангіна ,а лікар вирізав мені мигдалики.І от я тепер, завжди здоровий.
-Ні ,сказав інший,найпотрібніший - учитель .Він нас навчає і читати і писати.
- А от і не вчителі.Найважливіші пожежники!- гарячкував третій. Мешканці бігають ,метушаться,нічого неможутьзробити.А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
Хто кричить : найважливіші льотчики.З усіх боківчути:продавець,
комбайнер,водолаз!Словом ,сперечались ,аж захрипли ,але так нічого не вирішили .
- Як ви вважаєте, яка професія
найважливіша?
- Але перед тим як ви будете відповідати на це запитання ,давайте пограємо у гру «Всі потрібні,всі важливі»
- Але перед тим як ви будете відповідати на це запитання ,давайте пограємо у гру «Всі потрібні,всі важливі»
2.Гра
«Всі потрібні,всі важливі»
- Ось уявіть собі ,щоб було якби зникли
деякі професії ,щоб тоді сталося з нами,з нашим світом, щоб це дізнатися ми з
вами пограємо у гру,я вам зачитуватиму
запитання ,ви уважно слухайте і будете давати відповідь.
·
А чи знаєте ви,хто такий
електрик?(це людина ,яка працює з електрикою ,з струмом).Що б сталось якби не
було електрика?(не було б світла)
·
Хто такий кухар?(Це
людина ,яка готує їжу).Що б сталося ,якби не вийшов на роботу кухар?(не було б
їжі).
·
Якби не було професії
вчителя?(ми б не отримали освіти).
·
Якби небуло професії лікаря?(не було б кому надати
допомогу людям).
·
Якби не було професії прибиральника?(на вулицях було б брудно).
-А зараз я прошу дати відповідь на моє запитання,яка професія найважливіша?
-А зараз я прошу дати відповідь на моє запитання,яка професія найважливіша?
Отже ,діти всяка робота
важлива і потрібна,тому треба вчитися
робити все.І з повагою ставитись до інших,цінувати їхню працю.
3.Казка
В.Сухомлинського «Ремісник і різець».
Ремісник і різець
Майстер працював Різцем по дереву - вирізував Троянду. Різець
маленький, сталевий, блискучий. У руках Майстра він був слухняним і вправним.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд - незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,і говорить:
- Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
- Я просто шматочок криці(шматок заліза). Я стаю Різцем, коли мене бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник - я не Різець, а просто ножик.
Не закінчивши роботу, Майстер кудись пішов, і Різець залишився на столі. В майстерню зазирнув Ремісник. Бачить лежить блискучий ножик. А поряд - незакінчена Троянда. Взяв Ремісник Різець і хоче вирізати пелюстки Троянди. Але нічого в нього не виходить. Крише Різець Троянду, псує роботу Майстра.
Здивувалась Троянда,і говорить:
- Різцю, чого ти раптом так погано почав працювати?
Різець відповідає:
- Я просто шматочок криці(шматок заліза). Я стаю Різцем, коли мене бере в руки Майстер. А коли торкається Ремісник - я не Різець, а просто ножик.
-Діти,що вчить нас ця казка?
-Так ,діти,кожна людина є майстром своєї справиі тому має працювати за своєю
професією,адже вчитель не може бути лікарем,лікар не може бути актором,так і у
нашій казці ремісник не міг стати майстром,щоб заволодіти різцем.
4.Хвилинка –цікавинка
-Яких ви знаєте людей мужніх професій,які перебуваючи на
роботі ризикують своїм
життям?(пожежники,лісоруби,лікарі,шахтарі,міліціонери).
-А чи знаєте ви ,де зявились перші міліціонери?
-Перші міліціонери з’явились в країнах Давнього Сходу.В Єгипті вони спостерігали за рабами,охороняли гробниці фараонів,підтримували дисципліну на вулицях та базарах.На вулицях Давнього Сходу і Давнього Риму міліція слідкувала за безпекою руху ,попереджувала зіткнення колісниць.
У Давньому Римі вперше були введені ордени на арешти та обшуки.
-А чи знаєте ви ,де зявились перші міліціонери?
-Перші міліціонери з’явились в країнах Давнього Сходу.В Єгипті вони спостерігали за рабами,охороняли гробниці фараонів,підтримували дисципліну на вулицях та базарах.На вулицях Давнього Сходу і Давнього Риму міліція слідкувала за безпекою руху ,попереджувала зіткнення колісниць.
У Давньому Римі вперше були введені ордени на арешти та обшуки.
5.Гра «Впізнай яка професія»
-А давайте ми пограємо в гру,яка називається «Впізнай яка професія».Як ви бачите,на дошці є кросворд,ну і звичайно,що нам потрібно його розгадати,а для того, щоб це зробити ,я поділила вас на дві команди.Перша команда – це перший ряд і перший варіант другого ряду,назва вашої команди- Живчики,друга команда-це другий варіант другого ряду та третій ряд,назва вашої команди-Позитивчики. Ви,і перша і друга команди,повинні уважно послухати загадки і відгадати їх,відгадки це і є відповіді кросворду.Я буду говорити загадки ,а ви уважно слухайте і відгадуйте ,для 1 команди буде чотири загадки і для другої також.Якщо перша команда не знає відповіді, відповідає друга команда і навпаки.Ну і звичайно,що при порушенні дисципліни,правильна відповідь не зарахується.Тому ви повинні бути чемними,активними,та уважно мене слухати.
-Розпочинаємо
1.Золоті
у нього руки
Робить зачіски й перуки
Підстриже і пофарбує
Гарний настрій подарує.
(Перукар)
2.Хто людей з біди рятує
і хвороби всі лікує,
призначає процедури
і таблетки і мікстури.
(лікар)
3.Тисне вчасно гальма й газ,
відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій
за кермом сидить…(водій)
4.У кафе чи ресторані
Допоможе пану й пані
Страв обрати варіантДобрий друг...(офіціант)
Робить зачіски й перуки
Підстриже і пофарбує
Гарний настрій подарує.
(Перукар)
2.Хто людей з біди рятує
і хвороби всі лікує,
призначає процедури
і таблетки і мікстури.
(лікар)
3.Тисне вчасно гальма й газ,
відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій
за кермом сидить…(водій)
4.У кафе чи ресторані
Допоможе пану й пані
Страв обрати варіантДобрий друг...(офіціант)
5.Слоненятку чи качатку ,
кошенятку чи курчатку,
дасть пігулку чи відвар
друг тварин – ветеринар.
6.Він закони добре знає
Помилку відраз впізнає
Будь-який важливий лист
Враз напише вам…юрист.
7.Квіточки попідливає
Кущики попідстригає,
для рослинок –чарівник.
Любить землю -…садівник.
8.Хто пливе на кораблі
по незвіданій землі
веселун він і моряк.
Як зовуть його?(моряк)
кошенятку чи курчатку,
дасть пігулку чи відвар
друг тварин – ветеринар.
6.Він закони добре знає
Помилку відраз впізнає
Будь-який важливий лист
Враз напише вам…юрист.
7.Квіточки попідливає
Кущики попідстригає,
для рослинок –чарівник.
Любить землю -…садівник.
8.Хто пливе на кораблі
по незвіданій землі
веселун він і моряк.
Як зовуть його?(моряк)
-Молодці,ви гарно попрацювали.
-Ви можете побачити у кросворді ключове слово,яке це слово?
-Отже ,діти,щоб досягти якогось результату ви всі разом працювали,були активними та уважними,так і працівники різних професій.Їхня робота є пов’язаною,і всі професії пов’язані між собою.Одна без одної вони не можуть існувати.
6.Перегляд відеоролика «Всі професії потрібні,всі професії важливі»
-А зарад покладіть руки на парту,сядьте так як має сидіти справжній учень.
Япропоную переглянути вам відеоролик,але для цього ви маєте бути чемними.
-Чи будете ви чемним?
-Отже,слухайте уважно.
7.Фізкультхвилинка
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.
-Ви можете побачити у кросворді ключове слово,яке це слово?
-Отже ,діти,щоб досягти якогось результату ви всі разом працювали,були активними та уважними,так і працівники різних професій.Їхня робота є пов’язаною,і всі професії пов’язані між собою.Одна без одної вони не можуть існувати.
6.Перегляд відеоролика «Всі професії потрібні,всі професії важливі»
-А зарад покладіть руки на парту,сядьте так як має сидіти справжній учень.
Япропоную переглянути вам відеоролик,але для цього ви маєте бути чемними.
-Чи будете ви чемним?
-Отже,слухайте уважно.
7.Фізкультхвилинка
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов качата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.
8.Гра
«Кому що потрібно для роботи»
-Діти,Незнайко розповів мені,що він зовсім незнає кому які предмети та інструменти потрібні для роботи,його це дуже засмучує,і він попросив вашої допоми.
-Чи допоможете ви йому?
-Отже,на дошці є працівники ріхних професії ,предмети та інструменти які їм потрібні для роботи,ви маєте з’єднати стрілочкою,кому ,що потрібно для роботи.
Учитель- книжки,журнал,ручка,крейда.
Кухар-каструлі.
Прибиральник-віник,відро.
Лікар –аптечка.
Будівельник-кельня
Садівник –граблі,лопата.
Пожежник-вогнегасник.
Перукар-гребінець,ножиці.
Міліціонер-міліцейська паличка,наручники.
-Чудово,ви дуже добрі діти,допомогли Незнайку,тепер він знає кому і що потрібно для роботи,і завжди про це буде пам’ятати.
9.Гра «Вгадай слово»
-Діти,за цей час коли ви допомагали Незнайку у книгу заглянула Ворона і залишила в деяких словах «кар».Відгадайте ці слова.
_ _ кар(лікар).Той хто лікує людей.
_ _ кар(токар).Фахівець,який працює на токарному станку,виточує різні предмети та деталі.
_ _ _ кар(казкар).Той хто складає казки.
_ _ _ _кар(аптекар).Той хто працює в аптеці.
_ _ _ _ кар(перукар).Той хто робить чудові стрижки,зачіски.
10.Відеоролик «Усі ми потрібні,усі важливі»
-Діти,зараз подивіться відеоролик і уважно слухате слова пісні.
11.Гра «Склади країну-Україну»
-Діти,ви щойно переглянули відеоролик,і почули в пісні такі слова «Усі ми потрібні,усі важливі-без кожногоз нас Україна неможлива».
-А на дошці ви бачите карту України і зараз ми звами заповнимо нашу країну –Україну всіма професіями,без яких вона не може ісувати .
-Як ви гадаєте,які це професії?
-Отже,кожен скаже свою думку на метеликах,які я зараз вам роздам,і прикріпите до карти України.
III.Заключначастина.
-Про якіпрофесіївидізналися?
-Які з них для вас булиновими?
Ви сьогоднігарнопопрацювали.І на завершення хочу вам сказати,що ким биви не мріялистати,яку б професіюсобі не обрали ,кожен повинен добре знати свою справу,робитиїїчесно,сумлінно.Алезавждипамятайте,яку б професіюви не обрали,завждизалишайтесь собою.
-До побачення!
-Діти,Незнайко розповів мені,що він зовсім незнає кому які предмети та інструменти потрібні для роботи,його це дуже засмучує,і він попросив вашої допоми.
-Чи допоможете ви йому?
-Отже,на дошці є працівники ріхних професії ,предмети та інструменти які їм потрібні для роботи,ви маєте з’єднати стрілочкою,кому ,що потрібно для роботи.
Учитель- книжки,журнал,ручка,крейда.
Кухар-каструлі.
Прибиральник-віник,відро.
Лікар –аптечка.
Будівельник-кельня
Садівник –граблі,лопата.
Пожежник-вогнегасник.
Перукар-гребінець,ножиці.
Міліціонер-міліцейська паличка,наручники.
-Чудово,ви дуже добрі діти,допомогли Незнайку,тепер він знає кому і що потрібно для роботи,і завжди про це буде пам’ятати.
9.Гра «Вгадай слово»
-Діти,за цей час коли ви допомагали Незнайку у книгу заглянула Ворона і залишила в деяких словах «кар».Відгадайте ці слова.
_ _ кар(лікар).Той хто лікує людей.
_ _ кар(токар).Фахівець,який працює на токарному станку,виточує різні предмети та деталі.
_ _ _ кар(казкар).Той хто складає казки.
_ _ _ _кар(аптекар).Той хто працює в аптеці.
_ _ _ _ кар(перукар).Той хто робить чудові стрижки,зачіски.
10.Відеоролик «Усі ми потрібні,усі важливі»
-Діти,зараз подивіться відеоролик і уважно слухате слова пісні.
11.Гра «Склади країну-Україну»
-Діти,ви щойно переглянули відеоролик,і почули в пісні такі слова «Усі ми потрібні,усі важливі-без кожногоз нас Україна неможлива».
-А на дошці ви бачите карту України і зараз ми звами заповнимо нашу країну –Україну всіма професіями,без яких вона не може ісувати .
-Як ви гадаєте,які це професії?
-Отже,кожен скаже свою думку на метеликах,які я зараз вам роздам,і прикріпите до карти України.
III.Заключначастина.
-Про якіпрофесіївидізналися?
-Які з них для вас булиновими?
Ви сьогоднігарнопопрацювали.І на завершення хочу вам сказати,що ким биви не мріялистати,яку б професіюсобі не обрали ,кожен повинен добре знати свою справу,робитиїїчесно,сумлінно.Алезавждипамятайте,яку б професіюви не обрали,завждизалишайтесь собою.
-До побачення!
Немає коментарів:
Дописати коментар