Тема. Що таке щастя? Сім
кольорів щастя
Мета: обговорити з учнями поняття «щастя»,поповнювати словниковий запас дітей;розвивати уяву,фантазію;виховувати доброзичливість,любов до природи;
Обладнання:картинки,пелюстки квіток(вирізані з паперу) ,шаблон веселки,маленький м’ячик,ручка,лінійка,кава,шоколадна цукерка,цукор,відеоролик «100 % щастя».
Хід
заняття:
І.Організаційна частина
Сядьте діти всі рівненько,
усміхніться всі гарненько.
Настрій гарний ми взяли,
працювати почали.
ІІ.Основна частина
1.Бесіда з елементами розповіді
-Діти,сьогодні ми з вами поговоримо про дуже важливу річ в житті людини-про щастя,про те,коли людина щаслива ,що треба для цього робити.
«Щастя»
Щастя – це вічна дорога земна,
Щастя – це літо, зима і весна,
Щастя – це сонце, злива і сніг,
Щастя – це пісню ділити на всіх,
Щастя – це віра в добро і любов,
Щастя – це музика вільних дібров,
Щастя – це друзі і рідний твій дім.
Щастя – це світ, подарований всім.
-Діти,сьогодні на наше заняття,я пропоную взяти усмішку,гарний настрій та серце наповнене добротою.
-А як ви вважаєте,коли людина є щасливою?(коли здорова,мир на землі,має дружну сім’ю,вірних друзів,коли любить когось,має улюблену справу,здійснюються її мрії).
2.Робота над казкою «Щастя»
-Діти,а зараз уважко послухайте казку про щастя.
Пишно вбралось однієї неділі Щастя, бо вирішило відвідати Людей. Постукало в перші ворота.
- Хто там? — запитав перший господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
— Чудово! Йди-но сюди, я тебе з'їм.
З'їв чоловік Щастя і був щасливий. Постукало Щастя у другі ворота.
- Хто там? — запитав другий господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я тебе вип'ю!
Випив чоловік щастя і був щасливий. Постукало Щастя у треті во¬рога.
- Хто там? — запитав третій господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я посаджу тебе в клітку.
Посадив чоловік Щастя в клітку і був щасливий. Постукало Щастя у четверті ворота.
- Хто там? — запитав четвертий господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я тебе подарую.
І подарував чоловік Щастя своєму приятелеві і був щасливий... І Щастя було щасливе.
-Чому щастя було щасливим?
3.Робота в групах
-Діти,я поділила вас на три групи,1 ряд-1 група,2 ряд-2 група,3 ряд-3 група,а зараз,кожна група запише на пелюстках квітки,які знаходяться у вас на парті, ті моменти коли ви буваєте щасливими.
-А зараз ми з цих пелюсток складемо ,кольорову квітку щастя.
4.Асоціативний кущ
Кожен уявляє своє щастя по-різному.
Для одних – це почесті, хвала,
Мета: обговорити з учнями поняття «щастя»,поповнювати словниковий запас дітей;розвивати уяву,фантазію;виховувати доброзичливість,любов до природи;
Обладнання:картинки,пелюстки квіток(вирізані з паперу) ,шаблон веселки,маленький м’ячик,ручка,лінійка,кава,шоколадна цукерка,цукор,відеоролик «100 % щастя».
І.Організаційна частина
Сядьте діти всі рівненько,
усміхніться всі гарненько.
Настрій гарний ми взяли,
працювати почали.
ІІ.Основна частина
1.Бесіда з елементами розповіді
-Діти,сьогодні ми з вами поговоримо про дуже важливу річ в житті людини-про щастя,про те,коли людина щаслива ,що треба для цього робити.
«Щастя»
Щастя – це вічна дорога земна,
Щастя – це літо, зима і весна,
Щастя – це сонце, злива і сніг,
Щастя – це пісню ділити на всіх,
Щастя – це віра в добро і любов,
Щастя – це музика вільних дібров,
Щастя – це друзі і рідний твій дім.
Щастя – це світ, подарований всім.
-Діти,сьогодні на наше заняття,я пропоную взяти усмішку,гарний настрій та серце наповнене добротою.
-А як ви вважаєте,коли людина є щасливою?(коли здорова,мир на землі,має дружну сім’ю,вірних друзів,коли любить когось,має улюблену справу,здійснюються її мрії).
2.Робота над казкою «Щастя»
-Діти,а зараз уважко послухайте казку про щастя.
Пишно вбралось однієї неділі Щастя, бо вирішило відвідати Людей. Постукало в перші ворота.
- Хто там? — запитав перший господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
— Чудово! Йди-но сюди, я тебе з'їм.
З'їв чоловік Щастя і був щасливий. Постукало Щастя у другі ворота.
- Хто там? — запитав другий господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я тебе вип'ю!
Випив чоловік щастя і був щасливий. Постукало Щастя у треті во¬рога.
- Хто там? — запитав третій господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я посаджу тебе в клітку.
Посадив чоловік Щастя в клітку і був щасливий. Постукало Щастя у четверті ворота.
- Хто там? — запитав четвертий господар.
- Щастя, — відповіло Щастя.
- Чудово! Йди-но сюди, я тебе подарую.
І подарував чоловік Щастя своєму приятелеві і був щасливий... І Щастя було щасливе.
-Чому щастя було щасливим?
3.Робота в групах
-Діти,я поділила вас на три групи,1 ряд-1 група,2 ряд-2 група,3 ряд-3 група,а зараз,кожна група запише на пелюстках квітки,які знаходяться у вас на парті, ті моменти коли ви буваєте щасливими.
-А зараз ми з цих пелюсток складемо ,кольорову квітку щастя.
4.Асоціативний кущ
Кожен уявляє своє щастя по-різному.
Для одних – це почесті, хвала,
А для інших щастя – у багатстві,
Бідність для таких людей – біда.
Хворим щастя бачиться в здоров’ї.
Кожен, хто згубив його, жалкує.
Мати за одужанням дитини
Власного життя не пошкодує.
В’язень мріє про жадану волю.
Одинокого гнітить біль самоти.
Важко, мабуть, на усій планеті
Повністю щасливого знайти.
Під загальний заголовок «щастя»
Безліч можна віднести речей.
І, можливо, стільки його видів,
Скільки на Землі живе людей.
-А що для вас щастя?
-З якими словами у вас асоціюється слово «щастя»?(добро,радість,милосердя,взаємодопомога,щирість,чуйність)
4.Бесіда,з елементами розповіді
-Діти,а чи знаєте ви ,що число «7» магічне.Мабуть, це і справді так. Бо ж у світі багато чого позначено числом сім.
- Що саме, ви знаєте позначено, числом сім?
(Сім днів у тижні,«Сім раз відміряй, а раз відріж» - каже народна мудрість;; а ще є сім чудес світу; а ще від щастя людина буває на сьомому небі, і, мабуть, ще багато чого іншого позначається числом сім).
- Саме тому воно і є магічним. А чому б і ні? Адже найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів! Ось і задумайтесь, чи не магічне це число?
- А мені найбільше подобається веселка, що виграє сімома дивовижними кольорами. Ці кольори утворюють веселковий міст через усе небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно заведе у чарівну казку.
- Пригадайте, які кольори має веселка?(червоний ,оранжевий,жовтий,зелений,голубий,синій,фіолетовий).
-Як ви вважаєте,якого ж кольору щастя?Яке в нього забарвлення?(відповіді учнів)
-На мою думку,щастя також має 7 кольорів.
-Щастя - кольорове, воно - веселе, дивовижне, радісне, захоплююче, піднесене! Воно наділяє людину силою, впевненістю у собі.
-І зараз ми з вами визначимо усі сім кольорів щастя,будьте уважними ,щоб не прогавити жодного кольору.
5.Розповідь про сім кольорів щастя
-Зараз ви всі отримаєте карточки із зображенням веселки,і коли ми будемо дізнаватись колір щастя ви розарбуєте веселку ним,так ви створете кожен свою веселку щастя,в кожного вона буде різна,адже кожен уявляє щастя по-своєму.
-Діти,я думаюви погодетесь з тим,що ми не можемо відчути на собі звичайні кольори,а от кольори щастя ми відчуваємо,ми чуємо,ми бачимо,навіть не розуміючи того,що це і є колір щастя.
-Перший колір щастя - це життя, що його подарувала мама. Вона дала кожному з нас найцінніше - життя! Мама пригорнула вперше в житті кожного з нас, обігріла теплом, нагодувала, подарувала любов. Без неї ми не побачили б цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу.
-Отже,ми всі вже давно відчули перший колір щастя –це життя,яке нам подарувала наша мама.
- А тепер виберітьв колір, яким замалюєте це найбільше щастя - жити!
- Другий колір щастя–це можливість бачити навколишній світ у різнобарв’ї у формах і кольорах, рухах і в спокої.
-І цей колір щастя ми вже неодноразово бачили,адже ви бачили як хитаються дерева від вітру,як летить метелик чи пташка,як бджілка сідає на квітку.
-А тепер виберіть колір,яким розфарбуєте це найбільше щастя - бачити навколишній світ у всій його красі.
- Третій колір щастя - це можливість чути багатоголосий світ. Прислухайтесь до весняного пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюрчання струмочка,плескоту хвилі на річці, одвічного шуму вікових лісів, і ви зрозумієте яке це щастя чути світ!
-І цей колір щастя ми вже чули,адже ми чули багато пісень і голосів.
А зараз,виберіть колір яким розфарбуєте таке велике щастя-чути світ!
- Четвертий колір щастя - це можливість відчувати світ на дотик.Коли ви відчуваєте дотик маминих і татових рук, а на своїй щоці теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, тепла, щастя! Хіба без цього можна прожити.А ще ви можете відчути тепло і холод, гладеньку і шорстку поверхнюрізних предметів, визначити своїми пальчиками їхню форму.
-І зараз ми з вами саме це і спробуємо зробити,я буду давати вам в руку предмет а ви повинні охарактеризувати його.
Маленький м’ячик,лінійка,ручка.
-А зараз,виберіть той колір яким розмалюєте щастя- відчувати світ на дотик.
- От ми підійшли і до п'ятого кольору щастя - це здатність відчувати запахи: п'янкі аромати квітів, соснового лісу і степу, скошеної трави, запах рідної оселі і свіжого хліба, теплого молока і рідної школи. Усе це має свій незабутній запах, який приваблює, створює атмосферу затишкуі спокою.
-І зараз ми спробуємо відчути цей п’ятий колір щастя.
-Я дам вам понюхати певні предмети,і ви скажете який запах чуєте.
Кава,апельсин,запах клубніки.
-А тепер виберіть колір і розфарбуйте ним щастя відчувати запах.
- Шостий колір щастя - це смак. Якби його не було, то ми ніколи б не знали приємного смаку солодощів і гіркого смаку редьки, солоного і кислого, терпкого і пекучого, приємного і не дуже.
-І зараз я вам також пропоную відчути це щастя-смак.
-я буду давати вам покуштувати певні продукти і в мєте зрозуміти,що це.
цукор,шоколадна цукерка.
-А тепер розмалюйте кольором,Яким хочете,таке щастя,як смак.
- А ось і сьомий колір щастя - це здійснені наші мрії. Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємося, про що постійно думаємо, може, навіть, недосяжне, нереальне, але ми так хочемо, щоб воно здійснилося! І раптом мрія стає реальністю, вона здійснюється - ось справжнє щастя! Тоді у людини, немов крила виростають, їй хочеться літати, творити, сміятися, співати! Вона щаслива. Людина завжди прагне до того, чого в неї нема, чого їй бракує. І, коли все, про що вона мріяла, здійснюється - настає щаслива мить. Вона приносить нам радість, надію, сповнює наші серця любов'ю, наділяє високими почуттями. Це щоденне наше щастя, без якого важко жилося б у світі.
-І зараз також виберіть колір і розфарбуйте останню смугу нашої веселки щастя.
-Ось ви і дізнались про всі сім кольорів щастя,дізнались яке воно барвисте і кольорове,напевно таке ж як і ваші веселки.
6.Перегляд відеоролика «100%щастя»
-А зараз перегляньте відеоролик «100% щастя»,і уважно вслухайтесь у слова пісні.
ІІІ.Заключна частина
-Наше виховне заняття підходить до кінця.На завершення хочу вам сказати,що можливо щастя має і більше кольорів,хто знає?
-Я знаю лише те ,що воно різокольорове,барвисте і світле.І хай у кожного з вас щастя буде веселкове,чисте,бо людина приходить у світ для добра і щастя,тому будьте щасливі і творіть добро для всіх оточуючих!
До побачення!
-З якими словами у вас асоціюється слово «щастя»?(добро,радість,милосердя,взаємодопомога,щирість,чуйність)
4.Бесіда,з елементами розповіді
-Діти,а чи знаєте ви ,що число «7» магічне.Мабуть, це і справді так. Бо ж у світі багато чого позначено числом сім.
- Що саме, ви знаєте позначено, числом сім?
(Сім днів у тижні,«Сім раз відміряй, а раз відріж» - каже народна мудрість;; а ще є сім чудес світу; а ще від щастя людина буває на сьомому небі, і, мабуть, ще багато чого іншого позначається числом сім).
- Саме тому воно і є магічним. А чому б і ні? Адже найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів! Ось і задумайтесь, чи не магічне це число?
- А мені найбільше подобається веселка, що виграє сімома дивовижними кольорами. Ці кольори утворюють веселковий міст через усе небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно заведе у чарівну казку.
- Пригадайте, які кольори має веселка?(червоний ,оранжевий,жовтий,зелений,голубий,синій,фіолетовий).
-Як ви вважаєте,якого ж кольору щастя?Яке в нього забарвлення?(відповіді учнів)
-На мою думку,щастя також має 7 кольорів.
-Щастя - кольорове, воно - веселе, дивовижне, радісне, захоплююче, піднесене! Воно наділяє людину силою, впевненістю у собі.
-І зараз ми з вами визначимо усі сім кольорів щастя,будьте уважними ,щоб не прогавити жодного кольору.
5.Розповідь про сім кольорів щастя
-Зараз ви всі отримаєте карточки із зображенням веселки,і коли ми будемо дізнаватись колір щастя ви розарбуєте веселку ним,так ви створете кожен свою веселку щастя,в кожного вона буде різна,адже кожен уявляє щастя по-своєму.
-Діти,я думаюви погодетесь з тим,що ми не можемо відчути на собі звичайні кольори,а от кольори щастя ми відчуваємо,ми чуємо,ми бачимо,навіть не розуміючи того,що це і є колір щастя.
-Перший колір щастя - це життя, що його подарувала мама. Вона дала кожному з нас найцінніше - життя! Мама пригорнула вперше в житті кожного з нас, обігріла теплом, нагодувала, подарувала любов. Без неї ми не побачили б цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу.
-Отже,ми всі вже давно відчули перший колір щастя –це життя,яке нам подарувала наша мама.
- А тепер виберітьв колір, яким замалюєте це найбільше щастя - жити!
- Другий колір щастя–це можливість бачити навколишній світ у різнобарв’ї у формах і кольорах, рухах і в спокої.
-І цей колір щастя ми вже неодноразово бачили,адже ви бачили як хитаються дерева від вітру,як летить метелик чи пташка,як бджілка сідає на квітку.
-А тепер виберіть колір,яким розфарбуєте це найбільше щастя - бачити навколишній світ у всій його красі.
- Третій колір щастя - це можливість чути багатоголосий світ. Прислухайтесь до весняного пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюрчання струмочка,плескоту хвилі на річці, одвічного шуму вікових лісів, і ви зрозумієте яке це щастя чути світ!
-І цей колір щастя ми вже чули,адже ми чули багато пісень і голосів.
А зараз,виберіть колір яким розфарбуєте таке велике щастя-чути світ!
- Четвертий колір щастя - це можливість відчувати світ на дотик.Коли ви відчуваєте дотик маминих і татових рук, а на своїй щоці теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, тепла, щастя! Хіба без цього можна прожити.А ще ви можете відчути тепло і холод, гладеньку і шорстку поверхнюрізних предметів, визначити своїми пальчиками їхню форму.
-І зараз ми з вами саме це і спробуємо зробити,я буду давати вам в руку предмет а ви повинні охарактеризувати його.
Маленький м’ячик,лінійка,ручка.
-А зараз,виберіть той колір яким розмалюєте щастя- відчувати світ на дотик.
- От ми підійшли і до п'ятого кольору щастя - це здатність відчувати запахи: п'янкі аромати квітів, соснового лісу і степу, скошеної трави, запах рідної оселі і свіжого хліба, теплого молока і рідної школи. Усе це має свій незабутній запах, який приваблює, створює атмосферу затишкуі спокою.
-І зараз ми спробуємо відчути цей п’ятий колір щастя.
-Я дам вам понюхати певні предмети,і ви скажете який запах чуєте.
Кава,апельсин,запах клубніки.
-А тепер виберіть колір і розфарбуйте ним щастя відчувати запах.
- Шостий колір щастя - це смак. Якби його не було, то ми ніколи б не знали приємного смаку солодощів і гіркого смаку редьки, солоного і кислого, терпкого і пекучого, приємного і не дуже.
-І зараз я вам також пропоную відчути це щастя-смак.
-я буду давати вам покуштувати певні продукти і в мєте зрозуміти,що це.
цукор,шоколадна цукерка.
-А тепер розмалюйте кольором,Яким хочете,таке щастя,як смак.
- А ось і сьомий колір щастя - це здійснені наші мрії. Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємося, про що постійно думаємо, може, навіть, недосяжне, нереальне, але ми так хочемо, щоб воно здійснилося! І раптом мрія стає реальністю, вона здійснюється - ось справжнє щастя! Тоді у людини, немов крила виростають, їй хочеться літати, творити, сміятися, співати! Вона щаслива. Людина завжди прагне до того, чого в неї нема, чого їй бракує. І, коли все, про що вона мріяла, здійснюється - настає щаслива мить. Вона приносить нам радість, надію, сповнює наші серця любов'ю, наділяє високими почуттями. Це щоденне наше щастя, без якого важко жилося б у світі.
-І зараз також виберіть колір і розфарбуйте останню смугу нашої веселки щастя.
-Ось ви і дізнались про всі сім кольорів щастя,дізнались яке воно барвисте і кольорове,напевно таке ж як і ваші веселки.
6.Перегляд відеоролика «100%щастя»
-А зараз перегляньте відеоролик «100% щастя»,і уважно вслухайтесь у слова пісні.
ІІІ.Заключна частина
-Наше виховне заняття підходить до кінця.На завершення хочу вам сказати,що можливо щастя має і більше кольорів,хто знає?
-Я знаю лише те ,що воно різокольорове,барвисте і світле.І хай у кожного з вас щастя буде веселкове,чисте,бо людина приходить у світ для добра і щастя,тому будьте щасливі і творіть добро для всіх оточуючих!
До побачення!
Немає коментарів:
Дописати коментар