понеділок, 25 травня 2015 р.

Поезіє, ти сила чарівна!

Тема: Поезіє,ти сила чарівна!

Мета:розширити знання учнів про поезію,життя і творчість Лесі Українки;розвивати любов до поезії; виховувати повагу до творчості Лесі Українки.
Обладнання: фотографії Лесі Українки у різному віці та її сім’ї,відеоролик,аудіозапис.





                                              Хід заняття:

І.Організаційна частина

1. Любі діти,добрий день!
Зичу праці і старання,
А ще,друзі,всім бажаю
Сил,натхнення на весь день!

 -Доброго дня,діти!Мене звати Василина Василівна і сьогодні я проведу у вас виховне заняття.

2.Лунає мелодія «Звуки природи-шум моря»
-Діти,а зараз заплющіть оченята,послухайте мелодію і згадайте віршик який ви вивчали.
-А зараз розплющіть оченята і скажіть хто який вірш згадав(після закінчення мелодії).
-Молодці,ви гарно попрацювали,я бачу ви знаєте багато гарних віршиків.

ІІ.Основна частина

1.Повідомлення теми і мети уроку.
 -Тема нашого виховного заняття звучить так: «Поезіє,ти сила чарівна»

2.Бесіда над  темою заняття.
-А як ви думаєте,що таке поезія?
-Так,вірно.
-А я ще хочу додати,що поезія – це віршовані твори певного автора.
-Скажіть будь ласка,чи може існувати  поезія без поетів?
-Як ви розумієте вислів «Поезіє,ти сила чарівна»
-І справді ,діти,поезія має чарівну силу.
-Моя сусідка поділилась зі мною таємницею,вона розповіла,що коли вона втомлена або їй сумно вона бере книгу і читає.Читаючи ,вона забуває про втому і сум,їй стає радісно і добре.
-Неначе якась чарівна сила допомагає їй,цією чарівною силою і є поезія.
-Сьогодні ми поговоримо про поезію мужньої та сильної духом українки.
-Діти,а хто така Леся Українка?
-А чи знаєте ви,що Леся Українка була хворою і жила завдяки поезії?Поезія допомагала їй терпіти біль.
-Чи хочете ви дізнатись щось нове про Лесю Українку?
-Тоді сядьте гарно і уважно мене послухайте.
        
3.Повідомлення про Лесю Українку
Леся Українка народилася 25 лютого 1871 року в м.Новограді-Волинському.Її батько-Петро Антонович Косач працював юристом ,був людиною освіченою(фото батька).  Зі всіх шістьох дітей, що були в Косачів (два сини і четверо дочок), Леся найбільше вдалася в батька: і вродою, і характером, і звичками. 
Вона була  лагідна та безмежно добра, стримана, терпляча, наділена виключною силою волі. ЇЇ мама була видатна письменниця і друкувалася під псевдонімом Олена Пчілка(фото мами з Лесею).
Справженє ім’я Лесі Українки-Лариса Петрівна Косач.Псевдонім Леся Українка вона обрала,тому що її дядько Михайло Драгоманов використовував ім’я Українець,їй це сподобалось і вона вирішила взяти собі такий псевдонім.
Коли Лесі виповнилось 5 років батьки купили їй фортепіано.Вона  успішно вчилась грати і сама бралася складати музичні твори.
6 січня 1881 року в Луцьку Леся пішла на річку Стир подивитися як святять воду і  в неї дуже померзли ноги.Після цього вона захворіла туберкульозом кіток.З цього часу і розпочалася  боротьба поетеси з хворобою,яку вона сама називала «тридцятилітньою війною».Ця боротьба загартовувала дух Лесі Українки.Незважаючи на дуже сильні болі в кістках Леся Українка продовжувала грати на фортепіано,малювати,писати.
Хвороба і далі наступала,дух Лесі Українки ставав непоборним,воля незламною і сама Леся Українка проявляла велике бажання жити.Вона не раз сама про це заявляла,це ми можемо побачити у чудовому творі
“Contra spem spero”(“Без надії сподіваюсь”) в якому вона пише:

   
Гиньте, думи, ви, хмари осінні!
    Тоне тепер весна молода!
    Чи то так ужалю, голосінні
    Проминуть молодії літа?
    Ні, я хочу крізь сльози сміятись,
    Серед лиха співати пісні,
    Без надії таки сподіватись,
    Жити хочу! Геть думи сумні!



Поетеса усвідомлювала,що з такою хворобою,як туберкульоз кісток, жити їй залишається не багато,тому вона поспішала писати і мужньо перемагала фізичні болі.
1 серпня 1913 року Леся Українка померла у м.Сурамі в Грузії.Її тіло перевезли до Києва і поховали на Байковому Кладовищі(фото могили).
Де б вона не була,вона завжди пам’ятала,що вона українка,сумувала за рідним краєм.
-А на якій землі живемо ми?
-Так,ми живемо в Україні,це наша рідна Батьківщина,наша рідна земля і ми з вами теж її любимо,як любила її Леся Українка.Ми-земляки славетної поетеси,і цим можна пишатися,адже Лесю Українку знають і люблять в усьому світі.Видатні поети ніколи не залишають нас,вони відходять у безсмертя.

                    
                     Не стерлась райдужна сторінка,
                     Не вмерла пісня лісова,
                     Безсмертна Леся Українка,
                     Була і є,повік жива.
                                                Олена  Журлива

4.Гра «Уважні ,кмітливі ,розумні»
 -Отже,діти, ви уважно слухали розповідь про Лесю Українку і зараз ми з вами пограємо у гру «Уважні,кмітливі,розумні».
-Кожен з вас отримав по дві карточки червоного та зеленого кольорів.
-Я буду говорити вам інформацію пов’язану із біографією Лесі Українки,якщо інформація є вірною ви піднімаєте вгору зелені карточки,якщо ж інформація є хибною ви піднімаєте вгору червоні карточки.
-Отже,всі готові?
-Починаємо.
1.Леся Українка народилась 9 березня. (-)
2.Батько Лесі був юристом (+)
3.Мама Лесі була відомою художницею (-)
4.Леся Українка дуже любила грати на скрипці (-)
5.Лариса Петрівна Косач померла у Грузії (+)
-Молодці,ви були уважними і справились з завданням.

5.Конкурс «Мої улюблені поезії»
-Я знаю,що деякі учні готували на сьогодні поезію Лесі Українки.
-Хто це,підніміть руки.
-Отже,виходимо по-одному біля дошки і читаємо.
-Чудово!Ви дуже гарно навчилися читати поезію Лесі Українки,мені надзвичайно сподобалось!

6.Інсценізація за віршем Лесі Українки «Мамо ,іде вже зима».
-А зараз ми з вами переглянемо сценку до вірша Лесі Українки.
-А  до якого вірша ви скажите після того ,як переглянете сценку.
-Отже діти,ви впізнали цей вірш?Яка його назва?Хто знає?

7.Гра «Що я чую,що я бачу»
-А тепер ми пограємо у гру «Що я чую,що я бачу»
-Заплющіть очі,я буду читати вам вірш Лесі Українки «Вечірня година»,а ви прослухавши його,повинні уявити собі картинку яку б ви намалювали до цього вірша.

             Вечірня година
Уже скотилось із неба сонце,
Заглянув місяць в моє віконце.
Вже засвітились у небі зорі,
Усе заснуло, заснуло й горе.

Вийду в садочок та погуляю,
При місяченьку та й заспіваю.
Як же тут гарно, як же тут тихо,
В таку годину забудеш лихо!

Кругом садочки, біленькі хати,
І соловейка в гаю чувати.
Ой, чи так красно в якій країні,
Як тут, на нашій рідній Волині!

Ніч обгорнула біленькі хати,
Немов маленьких діточок мати,
Вітрець весняний тихенько дише,
Немов діток тих до сну колише.

-А зараз розплющіть оченята і скажіть ,що ви побачили,що б ви могли намалювати почувши вірш?
-А які звуки можна почути прослухавши цей вірш?
8.Перегляд відеоролика

-Діточки,зараз уважно перегляньте відеоролик,у якому ви почуєте і побачите виконання пісні на слова Лесі Українки «Давня весна»

ІІІ.Заключна частина
-Діти чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
-А що саме вам сподобалось?
-Діти,а чи має поезія чарівну силу?Як вона допомагає нам?
-Мені також сподобалось наше заняття,ви гарно працювали і за це я хочу нагородити вас медалями.
-Я бажаю вам успіхів і гарного настрою,до побачення!














Немає коментарів:

Дописати коментар